Här på bloggen hittar du några av de många odlingsvärda växter som jag brukar rekommendera mina kunder. Jag delar också med mig av tips på växtkombinationer, inspirerande trädgårdsböcker och annat smått och gott.
Titta gärna in på min hemsidor www.tradgardsformivast.se och www.kaprifolresor.se Mycket nöje!

fredag 20 september 2013

Årets perennkurs - en succé


För ett par veckor sedan var det dags för årets perennkurs på Bohus-Malmön. Med sommarvarmt väder, god mat och trevliga deltagare var succén given.


Teoripass med ritövningar varvades med studiebesök då vi tittade närmare på gamla välkända perenner i nya sammanhang men också några nya bekantskaper gjordes i perennernas värld. Naturligtvis hann vi med en fikapaus i det gröna också.


På lördagskvällen bjöd en dignande skaldjursbuffé på västerhavets läckerheter. Dagens upplevelser diskuterades över ett glas vin.


Söndagens höjdpunkt blev ett besök i Ragnhild Marzelius prunkande trädgård i Malmöns äldsta del. Ragnhild delade entusiastiskt med sig av odlingsråd och strålande utsikt från sin högt belägna uteplats. 
Med vyer över hav och trädgård ville man stanna tiden men kursen närmade sig sitt slut. En händelsrik helg med många muntra skratt och förhoppningsvis nya perennfavoriter var över. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar