Här på bloggen hittar du några av de många odlingsvärda växter som jag brukar rekommendera mina kunder. Jag delar också med mig av tips på växtkombinationer, inspirerande trädgårdsböcker och annat smått och gott.
Titta gärna in på min hemsidor www.tradgardsformivast.se och www.kaprifolresor.se Mycket nöje!

onsdag 6 mars 2013

Månadens boktips - "Beth Chatto's Damp Garden"


Man behöver inte själv ha en fuktig trädgård för att ha utbyte av månadens boktips, "Beth Chatto's Damp Garden" (Cassell Illustrated, 2005). Bilderna är många och håller mästarklass. Flera av de beskrivna växterna klarar också av torrare lägen. Boken är en uppdaterad upplaga. Första gången boken gick i tryck var redan 1982. Växterna som  beskrivs är både rena vattenväxter och sådana som trivs i skuggiga rabatter med frisk-fuktig jord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar