Här på bloggen hittar du några av de många odlingsvärda växter som jag brukar rekommendera mina kunder. Jag delar också med mig av tips på växtkombinationer, inspirerande trädgårdsböcker och annat smått och gott.
Titta gärna in på min hemsidor www.tradgardsformivast.se och www.kaprifolresor.se Mycket nöje!

söndag 17 februari 2013

Månadens boktips - "Blommor och buskar"


"Blommor och buskar" på Blommor och buskar förlag kom ut i en femte omarbetad upplaga 2008 med Bengt Persson som redaktör. Det här är kursboken på mina studiecirklar i trädgårdsdesign. Med sina kapitel om perenner, sommarblommor, vårlökar, rosor, orangeriväxter etc tjänar den som referensverk. Den tar också upp vanligen förekommande frågeställningar, som plantering och beskärning. Ska man innvestera i en enda bok som trädgårdsägare är det" Blommor och buskar" jag rekommenderar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar